Dinge die wir lieben, Dinge an denen wir leiden

Wie ihr vielleicht schon bemerkt habt, lese ich sehr gerne Bauchtanzblogs und dabei besonders gerne den von Asharah, Bellydance Paladine. Hier nun einmal für eure eigenen Gedanken drei Beiträge von ihr, eine Choreo und dazu einen Blogeintrag sowie ein weiteres Auftrittsvideo.

Asharah

Asharah Das Foto stammt vonmalabhargava.com

 

 

Ohne weiteres Gefasel:

 

Grist, Tribal Fest 2008

http://www.youtube.com/watch?v=bvgzRKIPShM

 

Und der Blogeintrag dazu in Auszügen:

„This little introduction brings me to write about “Grist”, the piece I most “famously” performed at Tribal Fest 8. It seems to be my most popular performance, but it was also one of the hardest for me to put on stage. Every time I have performed this piece, it manifests differently. Sometimes, as at Tribal Fest 8, it expresses as triumphant, but most other times it has come out as dark, brooding, angry, and sorrowful. “Grist” took on a life of its own. I created it in the summer of 2007, which was a dark time for me. Without going into details, I started questioning the stable things in my own life, realizing that they weren’t as stable as I had thought and they weren’t bringing me the joy that society tells us that they should bring. I was very unhappy. “Grist” was a physical manifestation of my frustration, my anger, my feeling trapped. The last time I performed it was the weekend before my marriage ended, and it was a “goodbye” to that part of my life into which I had invested so much time and energy. I haven’t performed it since that weekend in October 2009. For now, “Grist” is retired.

And yet, people ask for me to perform it. I’m not sure people understand how difficult it is to perform something like “Grist”. I’m not sure if people think it’s just an “act”, that I was just putting emotion out there for show, that it wasn’t real. Or maybe I really did strike an emotional chord in them, and that’s what they’re connecting with. And part of me, the professional, tells me that I should be able to perform it at any time. A professional can “go there” whenever she chooses, and she can walk off stage and return to the real world without a problem. I am still working on that elusive skill, and I expect to always be working on it.

Maybe one day I’ll perform it again. But for now, as I have been trying to travel the healing road, seeking joy and peace after the dissolution of my marriage, living out of my suitcase and sleeping on a friend’s sofabed for six months, and packing up all of my worldly belongings and moving to South Carolina, I want to create new pieces about this new chapter of my life. “Grist” is a collection of angry memories, and instead of looking back on them, I would much rather look forward.“

Den ganzen Eintrag findet ihr hier: On “Going There”: Looking back at “Grist”

 

Asharah ist ein großer Fan der Band Rush – hier ein Auftrittsvideo zu einem Stück von Rush

Asharah wurde vor allem durch ihre Fusion-Technik-DVD bei World Dance New York bekannt, als damals Gothic Bellydance  mit Ariellah und Tempest aufkam. Auch wenn man sie als Gothic kennt, hat sie sich in der letzten Zeit wieder mehr dem Ägyptischen Bauchtanz zugewandt und hat, wie ich finde, eine sehr gute, sehr persönliche Mischung entwickelt. Hier noch ein letzter Link zu einem Auftritt, Leylet Hob und ein Trommelsolo

 

 

Über Sandra

In diesem Blog halte ich Fundstücke rund um Bauchtanz, Tanz, Bühne, Choreografie, Improvisation und Kreativität fest. Außerdem gibt es Berichte und Gedanken zu den Fortbildungen, die ich mitmache.
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